O čem hra je?
Skákání po střechách totalitního města+ video ZDE!!!
Jistě, akce se dočkáme, ale trochu jiné, než jsme u běžných FPS (First Person Shooter) zvyklí. Daleko více si zaskáčeme, zaběháme a všeobecně zadovádíme. Ano, nakonec musíme říci, že se jedná o akci z pohledu první osoby. Ovšem ne o takovou, na jakou bylo možné doposud běžně narazit.
Mohlo by se sice zdát, že u hry jakou ME je, bude příběh odsunut na druhou kolej, ale v zásadě tomu tak není. Naopak, pokud člověk nehraje jenom kvůli pocitu, že pokořil další úroveň, čeká ho vcelku jímavá zápletka.
Naše hlavní hrdinka Faith nedisponuje zrovna nejjednodušší osobností, ale podařilo se jí najít vyhovující směr života – jako jeden z Běžců má dostatek volnosti. Ti jsou ve své podstatě posly ve městě, jehož režim rozhodně není tak ideální, jak by se mohlo zdát. Provětrat si hlavu během po střechách domů tedy není k zahození.
To vše se ale změní, když je její sestra obviněna z vraždy. Co je horší, že se jedná o vraždu člověka, kterého zná ze svých dětských let.
Následně se rozjíždí pouť za zjištěním pravdy. Musím přiznat, že se mi příběh velmi zalíbil, byť na konci zůstaly nezodpovězené otázky. Jeho podání v podobě kreslených cut-scén bylo také velmi příjemné.
Nezbývá, než vyklopit, jak je to vlastně s onou hratelností. Již jsem zmínil, že se na poměry FPS dočkáme pozměněného pohledu na pohyb naší postavy. V rámci herní branže obecně však na převrat nenarážíme – leckomu hra připomene novodobou éru Prince of Persia.
Zdroj: Bonusweb.cz
"Titul bude zasazen do policejního státu v blízké budoucnosti, kdy jediný způsob fungování odboje a jeho komunikace funguje pomocí superrychlých kurýrů, kteří zprávy doručují osobně. Mezi ně patří i hlavní hrdinka Faith.
Vaším úkolem v každém levelu bude se tedy co nejrychleji a nejstylověji dostat na místo určení. Pro zachování pocitu rychlosti i pohybu přichystali autoři různé kamerové triky a nezvykle autentické otáčení hlavou, díky němuž uvidíte nejen trup vlastního těla při skoku, ale také při vykopávání dveří, klouzání apod. Během levelu přitom dojde i na střet s vojáky, proti nimž se Faith bude bránit jedině matrixovskou sérií kopanců a ručních chvatů. A kdyby šlo opravdu do tuhého, pak tu samozřejmě vždycky bude možnost sebrat pušku (nejsnáze asi tím, že ji nepříteli vyrvete z rukou), ale tím se hrdinka připraví o svoje výjimečné běžecké a další dovednosti. Se zbraní v ruce si neužijete ani rychlého běhu, ani skákání, proto nejspíš půjde skutečně jen o poslední východisko.
Centrálním bodem hratelnosti se stane snaha o udržení souvislého pohybu, protože při narušení plynulosti můžete zavrávorat nebo někam spadnout. Potenciální trasy prostředím (i předměty) budou barevně indikovány, včetně těch znamenajících jistou smrt. Při přiběhnutí k metr vysoké zdi, v jiných hrách nepřekonatelné překážce, bude záviset na vaší rychlosti. Od té se odvíjí, jestli zeď překonáte nebo nikoli, a rovněž se z ní určuje, kolik máte tzv. reakčního času. Aneb zpomaleného módu, který usnadní složité pohyby vykonávané v řetězcích. Mimoto vás tahle funkce může zachránit, když se ocitnete např. na okraji střechy..."